Les Mills lessen

BODYPUMP
Met simpele bewegingen kweek je met BodyPump kracht en zelfvertrouwen. In slechts een uur tijd daag je, met behulp van basisoefeningen als squats, deadlifts en curls al je belangrijke spiergroepen uit. Tijdens een BodyPump les maak je relatief veel herhalingen met licht gewicht. De inspirerende muziek, de gecertificeerde groepslesinstructeur en het kunnen bepalen van je eigen gewicht zorgen ervoor dat jij in een razend tempo super fit wordt! Iedere 3 maanden wordt je weer voorzien van een geheel nieuw programma, inclusief nieuwe oefeningen en muziek.

BODYBALANCE
Body Balance is een rustgevende workout, die gefocust is op je body en mind. Je ontwikkelt meer kracht, flexibiliteit en concentratie door de verschillende houdingen die je lichaam aanneemt.
In de Body Balance les vind je invloeden uit de yoga, Tai Chi en Pilates. Deze samenvoeging zorgt voor rust in je gedachte en in je lichaam.

BODYSTEP
Bodystep is een cardio workout voor het hele lichaam waar je snel fitter van wordt. Basis steppen, net als een trap op en af lopen – dat is de kern van Bodystep– zo krijg je in no-time strakkere benen en billen. We wisselen ritme en flair af met atletische bewegingen om je hele lichaam te trainen. De instructeur geeft je altijd genoeg opties.

SH’BAM
Maak kennis met simpele, maar geweldig leuke dance moves! Je hebt geen danservaring nodig om mee te doen met Sh’bam. Elke les is fun, uniek en afwisselend. Je instructeur leidt je door de eenvoudige, maar toffe bewegingen. Je waant je in een trendy club!

ZUMBA
Zumba is dé bekende les die is gebaseerd op Latijns-Amerikaans dansen als salsa, merengue, samba en cumbia. Voor extra smaak en variatie worden je lessen ook gekruid met reggaeton, flamenco en country. Dit zorgt voor gezelligheid en een hoop plezier.

Body & Mind lessen

YIN YOGA
Yin Yoga is tegenwoordig niet meer weg te denken uit het aanbod van lessen bij yogastudio’s. Sterker nog: het is op dit moment de Yoga-vorm in veel studio’s die het meest wordt gegeven en goed te combineren is met de actieve dynamische yoga vorm van Ashtanga Yoga of andere actieve sporten. Bij Yin Yoga hoef je niet iets actiefs te doen om in de houding te komen. Juist door niets te doen, gebeurt er wat. Door je helemaal aan de houding over te geven, de zwaartekracht haar werk te laten doen, zal je voelen dat er ruimte ontstaat. Letterlijk en figuurlijk.  Yin Yoga richt zich op het creëren van ruimte in je bindweefsel en je gewrichten. Door een houding lang aan te houden (en niet te bewegen zoals bij actievere vormen van Yoga) bereik je het stugge bindweefsel. Je bindweefsel speelt een grote rol bij hoe lekker je je in vel zit (ook weer letterlijk en figuurlijk).Yin Yoga staat in het teken staat van loslaten en ontspannen. Je lichaam en geest kunnen hierdoor weer herstellen en opladen.

ASHTANGA YOGA
Ashtanga is fysiek de meest uitdagende vorm van yoga.
Regelmatige beoefening maakt je sterk en lenig.
De dynamiek van Ashtanga yoga is heel aantrekkelijk.
Bij Ashtanga gebruik je een bepaalde ademtechniek die Ujjayi wordt genoemd. Verder zijn bandha’s belangrijk; plekken in je lichaam waar je tijdens het ademen je energie naar toestuurt én die je vasthoudt door aanspanning van de spieren.

HATHA YOGA
Je lichaam en adem leren beheersen, dat zijn de belangrijkste pijlers van Hatha yoga. Uit deze toegankelijke yogastroming zijn veel andere, ‘hippe’ vormen voortgekomen. Goede zaak of niet? ‘Goed en fout zijn zaken van het ego. In Hatha probeer je dat juist los te laten.’

PILATES
Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.

 Het hele lichaam is betrokken bij Pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met ‘core’ wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen.

FELDENKRAIS
Feldenkrais is een leerproces:
•We ontdekken hoe we bewegen, via nieuwe en ongewone, eenvoudige en
speelse bewegingscombinaties (liggend of zittend op de grond).
•We ervaren waarin we onszelf belemmeren en hoe we óók kunnen bewegen.
•We worden ons bewust van de manier waarop bewegingen verlopen, van de
relatie tussen skelet, spieren, zenuwstelsel en onze manier van waarnemen,
voelen en denken.
•We leren hoe een beweging efficiënter, gemakkelijker en vloeiender is te maken.
•Dit zelf ervaren en ontdekken – organisch leren – kenmerkt de Feldenkrais methode.

RELAXERCISE
Relaxercise is een combinatie van diverse mind-body technieken, Tai Chi, Yoga, Pilates, progressieve ontspanning, meditatie en visualisatie. Het eerste deel van een Relaxercise les is relatief actief. Er wordt een serie stretchoefeningen gedaan met als doel om spierspanning te verminderen. Aansluitend volgt de progressieve ontspanning waarbij je spier voor spier aan- en ontspant (Bodyscan). Daarna wordt afgesloten met adem- visualisatie en meditatie oefening. Concreet en ‘down to earth’ beslist niet zweverig.

BODYBALANCE (Les Mills)
Body Balance is een rustgevende workout, die gefocust is op je body en mind. Je ontwikkelt meer kracht, flexibiliteit en concentratie door de verschillende houdingen die je lichaam aanneemt.
In de Body Balance les vind je invloeden uit de yoga, Tai Chi en Pilates. Deze samenvoeging zorgt voor rust in je gedachte en in je lichaam.

Freestyle lessen

FUNBOKSEN
Toegankelijke les voor zowel mannen als vrouwen, beginners en gevorderden. Iedereen traint op zijn eigen niveau. Funboksen is intensief, stimuleert vetverbranding en zorgt voor een uitstekende conditie. De groep, muziek en instructeur motiveren je om het uiterste uit jezelf te halen!

COMBIFIT
Een combinatie van Aerobic- en en krachtoefingen. Het eerste half uur word je opgezweept tijdens het aanleren van een leuke choreografie en het tweede half uur zullen er spierversterkende oefeningen gedaan worden voor het hele lichaam.

CARDIOFIT
De les wordt gestart met een warming up met een makkelijke choreografie. Daarna ga je naar de fitnesszaal en start je met een half uur werken op de cardioapparatuur zoals de loopband en de crosstrainer. Het tweede half uur doe je krachtoefeningen op de krachttoestellen die bij het cirquit horen. Elk toestel doe je 2 minuten en op het wisselsignaal wissel je door naar het volgende toestel.

SENIORFIT
De invullen van de Seniorfit is hetzelfde als de Cardiofit (hierboven beschreven) maar dan allemaal iets rustiger.

SENIORACTIEF
Iedere maand een ander programma. Gezelligheid staat voorop in deze les. Er wordt gestart met een leuke swingende warmingup waarbij een choreografie wordt aangeleerd. De les wordt afgewisseld met verschillende krachtoefeningen waaronder ook Pilates.

KEEPF(IT)FUNCTIONAL
Als je van afwisseling houdt dan is deze les geschikt voor jou. Iedere week ligt hier weer een ander programma klaar voor de deelnemers. De training wordt gegeven in cirquitvorm. Er worden iedere week oefeningen gedaan voor het hele lichaam. Er wordt gebruik gemaakt van veel verschillende materialen zoals de battle rope, kettle bell, dumbells, springtouwen, steps enz.

SPINNING
45 minuten helemaal uit je dak  gaan.
Spinning is meer dan alleen een stukje fietsen op een spinningbike. Het is een sport waarbij het draait om conditie opbouwen en vet verbranden. De beste manier om gewicht te verliezen is door veel calorieën te verbranden. Met spinning kan je tussen de 600 en 800 calorieën verbranden. Vooral overtollig vet rond de buik, benen en billen wordt verbrand met deze sport. Spinning is een pittige training, waarbij doorzettingsvermogen belangrijk is om een les vol te kunnen houden. Als je eenmaal begint, dan is het lastig om met deze sport te stoppen.

BUIKSPIERKWARTIER
Schuif aan met je matje en laat je afmatten tijdens het buikspierkwartier voor nog sterkere en mooiere buikspieren.

HARDLOPEN
Hou je van sporten in de buitenlucht? Dan kom je mee doen met onze hardloopgroep.